Advertise Now!

Taaruf Nasyid Solo Syaraf Yusof

Posted by Insyad Media

Arena nasyid lebih warna-warni dengan kehadiran seorang anak muda yang cukup berbakat ini. Dilahirkan pada 19 Okt. 1992. Merupakan pelajar dalam bidang Kejuteraan Elektrik & Elektronik di UiTM Pulau Pinang dan mula bergerak solo pada tahun 2013. Jom taaruf bersama beliau.

Nama Sebenar : Mohd Syarafuddin b. Mhd Yusof
Nama Samaran : Syaraf Yusof
Tempat Lahir : Hosp. Besar Kuala Lumpur

Pengalaman dalam bidang nasyid :
Bermula dari umur 6 tahun di peringkat tadika dengan membuat persembahan sewaktu hari anugerah kecemerlangan. Meneruskan bakat di peringkat sekolah rendah dengan menyertai beberapa pertandingan nasyid dalaman dan pernah mewakili sekolah. Di peringkat sekolah menengah juga turut melibatkan diri dalam bidang nasyid dan nyayian. Kini bergiat aktif sebagai seorang penasyid di peringkat IPT.


Perkembangan dalam bidang nasyid
Kini telah mengembangkan lagi bakat dengan menulis lagu, puisi dan terlibat dengan pengacaraan majlis baik formal mahupun tidak. Setakat ini mempunyai 11 buah lagu dan 3 buah puisi. Terlibat secara aktif dalam membuat persembahan di peringkat universiti dan majlis tertentu. Telah mengacarakan beberapa majlis rasmi dan tidak rasmi.

Harapan beliau pada masa hadapan
Semoga sedikit usaha ini mendapat keredhaan dan barkah dari Allah S.W.T. Semoga cinta Allah dan Rasul ini terus dapat disebarkan dengan karya-karya saya yang kecil jika hendak dibandingkan dengan yang sedia ada kini. Sokongan terus dari sahabat-sahabat sekalian juga amat saya harapkan.

Syaraf Yusof
Jom "Like" Facebook beliau Syaraf Yusof dan ikuti video-video cover beliau di Youtube. Hubungi beliau untuk segala urusan persembahan di talian 017-2151776

Related Posts

2 comments:

  1. Apple Watch 6 Titanium - Apple Watch 6 Titanium | TITanium-Arts
    The Apple Watch 6 Titanium titanium armor includes: two 2x 2x 2x titanium road bike 1 inch 2x 3 inches wide open; mens titanium watches two 3x 4 inch titanium camping cookware 2x 3 inches babyliss pro nano titanium curling iron wide open. For those who don't mind that they $39.99 · ‎In stock

    ReplyDelete

©Hak Cipta Terpelihara 2013, Insyad Media | Arus Nasyid Interaktif ©2013 Theme: Magazine World Theme. Admin - Portal Insyad

Paparan terbaik Google Chrome | Internet Explorer | Firefox.
PENAFIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab bagi sebarang kehilangan dan kerugian yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperoleh daripada laman ini.